Mięso z kurczaka wyróżnia się niską wartością kaloryczną. Przykładowo, porcja (100 g)* piersi kurczaka (bez skórki) dostarcza – ok. 100 kcal, ud (bez skórki) – ok. 130 kcal, a tuszki – ok. 160 kcal. Dla porównania, taka sama ilość wieprzowiny to średnio ok. 260 kcal**, natomiast wartość kaloryczna wołowiny waha się od 110 kcal (w przypadku polędwicy) do 220 kcal (w przypadku szpondra), niejednokrotnie osiągając wartości jeszcze wyższe (w zależności o klasy mięsa – dotyczy obu rodzajów mięs).

Mięso kurczaka ma ponadto niewiele tłuszczu. Pierś (bez skórki) dostarcza niewiele ponad   1 g tego składnika, natomiast najchudsze elementy mięs innych rodzajów dostarczają go w kilkakrotnie lub nawet kilkunastokrotnie większych ilościach. Dodatkowo, mięso z kurczaka wyróżnia się niską zawartością nasyconych kwasów tłuszczowych, które zwiększają stężenie cholesterolu całkowitego i przyczyniają się do podniesienia stężenia cholesterolu frakcji LDL. W kurczaku przeważającym rodzajem tłuszczu są jednonasycone oraz wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które mają korzystny wpływ na układ krążenia. W związku z tym kurczak bez tłuszczu jest dobrym wyborem dla osób dbających o zdrowie.

Mięso z kurczaka charakteryzuje się również lekkostrawnością i wysoką zawartością białka.

* we wszystkich podanych przypadkach ilości dotyczą porcji 100 g.

** w obliczeniach uwzględniono 3 rodzaje wieprzowiny (karkówkę, golonkę oraz szynkę surową).

cofnij